Leerjaar twee!!!


Eerste opdracht: Rotokopter

Uitleg: Ik ben inmiddels al in het 2de jaar en we hebben samen met de klas een nieuwe opdracht gekregen ( dit is onze eerste opdracht) dus onze opdracht was om met papier een Rotokopter te maken de Rotokopter mocht alleen van een  A-vier bestaan en dus alleen met papier gemaakt en plakband en lijm voor de rest mocht je Rotokopter uit niks anders bestaan. Je moest in groepjes van twee werken dus ik was met een klasgenootje namelijk met Aya een idee aan het verzinnen. De uitdaging van deze opdracht was dat je het meest lange durende Rotokopter moest hebben dus het moest het traagst mogelijk op het grond landen, de Rotokopter moest dus het langst mogelijk in de lucht blijven.   


Dit is onze idee we zijn geïnspireerd door helikopter blaadjes van een boom 

En dit is een voorbeeld dat onze mentor al als voorbeeld gaf maar dat we hem het langst mogelijk in de lucht moesten late zweven

En of we hebben gewonnen zeg maar of we de meest lange duurende Rotokopter hadden nee maar we hebben onze best gedaan met Aya en ik vond het een leuke opdracht.

opdracht 2!!

Ei opdracht:

Deze opdracht gaat over dat je eigenlijk iets moest maken waardoor je op een bepaalde hoogte de ei ging laten vallen maar dat de ei niet stuk mocht dus de uitdaging was om er voor te zorgen dat de ei niet ging breken na het laten vallen van een bepaalde hoogte. De uitvinding of idee mocht eigenlijk ook niet zwaarder zijn dan 25 gram en het moest bestaan uit rietjes er mocht ook lijm en soort van sponsjes gebruikt worden. 

Voor deze opdracht moest je in een groepje van 4 dus ik was in een groepje met: Ian, Andy en Aya. Wij hadden een idee in onze groep maar het is ons niet gelukt onze ontwerp was te zwaar en de ei ging stuk dus wij hebben helaas niet gewonnen aar het was een leuke ervaring om te doen. Ik vond het persoonlijk wel een leuke opdracht.

Nu ga ik jullie een paar foto's laten zien over onze idee met mijn groepje:


Opdracht 3: artcadia

Hieronder kunt u de groepsportfolio van mijn groep vinden ( Saif, Dinand en ik dus Irem)


Mijn Leerdoelen zijn: 

1:Voortgangsbewaking

2:BA

3: Gebruikt een checklist of agenda om de voortgang te controleren.


1:Probleemanalyse

2:BC

3:Maakt in de informatie een onderscheid tussen feiten, meningen en veronderstellingen

Al het informatie over onze opdracht en onze idee staat in het groepsportfolio.

Wat heb ik gedaan in dit project?                                                                                                                                                 Ik heb het groepsportfolio gemaakt en ik heb de tekening getekend over onze idee dat kunt u ook terug vinden in het groepsportfolio. Tijdens deze opdracht hebben we een filmpje gemaakt met mijn hele groep dat kunt u ook weer terug vinden in onze groepsportfolio. 

 


Opdracht 4: Seedvalley 

De opdracht: We moeten met onze groep een modificatie onderzoeken om het telen in een woestijn mogelijk te maken.

Mijn groepje: Hadassa, Rayan B en Faissal 

https://www.technasium.nl/node/14693/student/fc22e516d584c0b5bd00 hier kunt u meer over het opdracht lezen.


Mijn pop formulier:


Mijn leerdoelen zijn:

1:Probleemanalyse

2:BC

3:Maakt in de informatie een onderscheid tussen feiten, meningen en veronderstellingen 


1:initiatief

2:BB

3:Vraagt om een nieuwe opdracht of taak als de voorgaande afgewerkt is.

Ik weet dat dit het zelfde leerdoel is als die van boven maar ik heb deze lerdoel nog niet behaald dus ik hoop dat het deze project mij wel lukt.

De groepsportfolio: 

Opdracht 5: BMI

De opdracht: Met onze groep moeten we van de opdrachtgever een demonstratie van een werkende TJBot in een situatie in de zorg. De TJBot moet hiervoor geprogrammeerd en waar nodig hardwarematig aangepast zijn.

Mijn groepje bestaat uit: Lisa, Hadassa, Romaissa en Aya.

De groepsportfolio:  https://team-girlpowerr.cms.webnode.nl/ 

mijn pop formulier: 

Mijn Leerdoelen zijn: 

1: Durf

2: CA

3: Gaat risico's niet uit de weg, pakt lastige situaties aan, loopt er niet omheen.


1: Onafhankelijkheid

2: DB

3: Geeft zowel positieve als negatieve feedback aan anderen die om feedback vragen.


Dit is de planning van onze groepje:






O&O tijdens de Coronacrisis

Wat is de opdracht?

In deze opdracht moeten alle Technasium leerlingen van het Calandlyceum of een persbericht over de impact van de Coronacrisis op onze huidige project heeft of een wetenschappelijk zelf geschreven artikel over een onderzoek en/of een ontwerp dat te maken heeft met de Coronacrisis. Alle artikelen worden gebundeld tot één fysiek boek dat elke Technasiumleerling krijgt. In deze opdracht mogen we kiezen of we met een tweetal gaan werken of of we alleen gaan werken. 

Ik ga in een tweetal dit opdracht uitvoeren en mijn teamgenoot is Sayf. In deze opdracht moet er ook iemand zijn die peer to peer gaat doen voor jou. Dus dat is dat we elkaars werk moeten controleren. Voor mij is het Aya die peer to peer gaat doen en ik ga voor haar peer to peer doen.

In deze opdracht moeten we ook een hoofdvraag hebben. Elke team/leerling heeft een andere hoofdvraag. Eerst moesten we drie richtingen kiezen met andere woorden drie onderwerpen, waar het over kan gaan in je artikel. Tussen die drie richtingen kiest de opdrachtgever eentje uit. Voor mijn team is de deelvraag waar we onderzoek over moeten doen : Wat is het Coronavirus nou eigenlijk?  

Die deelvraag hebben mijn team en ik beantwoord in een word document dat hieronder te vinden is. Hieronder kunt u ook tegelijkertijd een stukje van onze artikel zien. Onze artikel is noch niet helemaal af maar wel de eerste versie van de artikel. 

Ik en mijn teamgenoot hebben de artikel noch niet helemaal af. Maar hieronder kunt u al een grote stuk van onze artikel zien. Dit artikel moet pas compleet af zijn op 1 juni. 

Calandlyceum
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin